A célmeghatározás kínjai

Pontosan meghatározott célok nélkül csak össze-vissza kóborolni lehet, de tudatos tevékenységet folytatni nem. A papír ugyan végtelenül türelmes, mégis, a célokat nem elég megnevezni, el is kell tudni érni. Ezt számos, látszólag a céloktól igen messze eső tényező segíti elő, vagy éppen hátráltatja. Ezek közül is kiemelkednek a jól csengő, könnyen megjegyezhető, a vállalkozás tevékenységével, termékeivel összeköthető márkanevek.

Érdekel

Pozícionálás a gyakorlatban – a piac felosztása

A célmeghatározáshoz szükséges öt kérdés megválaszolása azért is nehéz, mivel többszörösen is egymástól függnek, így a célt rögzítő válasz csak fokozatosan, az egyikről a másikra lépve, többször visszalépve adható meg. Ez a stratégia készítésénél többször is így lesz, de a mindent meghatározó cél kialakításánál döntő jelentőségű.

Érdekel